Blåmärken

Blåmärken kan man få på de lustigaste ställen.
exempelvis när jag var i åre med moa, sandra o fia och fick snilleblixten att försöka lära mig att åka snowboard.
helvete vad jag slog mig då. hade precis lärt mig att ta mig upp samt att hålla balansen så farten ökade.
lyckades ta en flygtur ett par meter innan svanskotan fick kontakt med det stenhårda snöbacken! aj...
vi höll på att dö av garv i stugan dagen efter då ett kolsvart blåmärke började visa sig...över hela rumpan!!!! såg ut som någon sprayat svart färg för att markera arslet!
var så stel efter den vurpan så knappt (märk väl knappt) after skiin kunde mjuka upp mig...kommer dock ihåg att fia o jag nästan kissade på oss i backen på väg hem från en sen after ski, backen var så uppkörd så det kändes som puckel-pist varav vi drog på arslet efter vartannat gupp, jag lyckades på något ytterst märkligt sätt kana upponer på nacken en bra bit! ni killar har det så förspänt med att ha en snabel mellan benen, tänk er att försöka knipa järnet i gupp, asgarv o dessutom veta att det minst tar 10min att krångla av sig skidor, skidkläder o underställ...svettigt ska ni vet!!!

för övrigt så lämnade jag tillbaka snowborden efter den vurpan, då hade jag haft den i 3tim...jag tog emot gliringarna av uthyrarna med ödmjukhet.

idag, efter ett par ofrivilliga vurpor i studsmattor, rutschkanor och ett antal osmidaiga försök till att leka tarzan i klätterställningarna så har jag skrapsår på knän, armbågar och ett blåmärke påvänster bröst!
Just det....på tutten...hur är det möjligt, det är ju de kroppsdelar som man verkligen skyddar allra mest och i princip aldrig skadar...förutom på fotbollsmatcher och när man har..ja, ni vet....hehe...

jag tror jag tappade tråden nu...ja just det...jag har fått ett blåmärke på örat, hur i helskotta lyckas man med det?
det borde ju bara vara möjligt för will smith o dumbo!!!



nej  det är inte jag på bilden, men placera det blåmärket på min rumpa så vet ni hur jag såg ut efter att ha fått årets sämsta snowboard-lektioner av moa o sandra! ;)






Kommentarer
Postat av: Moa

Haha :) ja det blåmärket skulle jag betala pengar för att få se igen :) Men jäklar så skoj det var!

2009-09-02 @ 22:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0