Vienna.

Mellanlandning, nödvändigt ont då reskassan tryter. Förundras över att vissa verkar klä upp sig inför sin resa. Varför göra det så obekvämt för sig själv? Korta kjolar,tajta jeans, högklackat,plattat hår och sminkad som inför en ros'e-kväll! Själv började jag köra vid 02.00 inatt och ordet glamour är det sista som beskriver mig idag! Tror för övrigt att den där röntgen-maskinen pajat min mp3-spelare. Det är fruktansvärt ironiskt eftersom jag först igår lärde mig hur jag lägger in musik på den,har ju bara haft den i 3månader. På denna flygplats verkar folk ha problem att hitta sina plan. Just nu har de anropat efter,vad jag uppfattar det som, två japaner och tre ryssar. Det har de hållt på med i 30min nu. Sedan har de ett meddelande som går på repeat angående polisen som plockar bort obevakat bagage pga säkerhetsskäl! Gör vi så i Sverige? Borde vi göra,vi tvingar ju redan flygresenärer att packa saker i plastpåsar,slänga pincetten i handbagaget,ta av sig höga stövlar,bälten så att man får hålla skorna i ena handen och byxorna uppe med andra... Då kan vi väl passa på att sno bagaget om de vänder ryggen till oxå! Nu ska jag fortsätta att snegla på donnor i guldiga skor och för många ansiktslyftningar och män med sandaler och hockeyfrillor. Ska nog smita in på toaletten oxå och se om det är några japaner och ryssar som låst in sig där! Undrar om jag skulle kunnna få hittelön...

Kommentarer
Postat av: Moa

Att inspektera andra är ett sant nöje :)

2009-06-28 @ 15:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0