Att jag alltid lyckas.

Alla som känner mig en gnutta vet att jag lyckas med de märkligaste sakerna när jag ska laga mat.

Jag lyckades få jordfelsbrytaren att slå ifrån alla ström i lägenheten när jag stressade för att göra mat till släkten som var i antåg. Det resulterade i att jag blev så förvirrad så att jag blandade ihop fel ingredienser till mina mini-cheesecakes och fick springa ner till affären och köpa nya matvaror.

För ett par år sedan blev jag ombedd att köpa med mig ost till midsommarfesten. Jag fick för mig att vi skulle grilla hamburgare så istället för prästost så kommer jag med plastförpackade cheddar-skivor! Idiot!

Jag skulle bjuda en kompis på pannkakor och hade handlat hem allt utom ägg! Inte en tanke på att det ingick!

Jag är den typen som alltid kommer hem från att ha handlat med spännande nya saker, sist oskalade hampafrön och loppfrön, men jag vet inte hur det ska användas så de ligger kvar i skafferiet och dräller.

Häromdagen då jag skulle laga en hel kyckling i ugnen så tappade jag en bit av min lösnagel då jag tog ut "äckelpåsen"...jag hittade den dock efter lite grävande. Uuurk!

Sist jag fick uppgiften att steka upp MammaScans Köttbullar så lyckades jag bränna allihopa...REJÄLT! Det var inte populärt av de övriga som var ashungriga...hehe!
 



Sedan är jag också en hejare på många andra knepiga saker. Som exempelvis att glömma kontokort och kontanter. Jag och en väninna skulle åka till Barecelona på shoppingresa. Väl uppe på Skavsta så inser jag att mina kontokort ligger i bakfickan på ett par andra byxor i mitt vardagsrum 7mil därifrån...pucko!
Det blev en billig resa!

I helgen så skulle jag förse två bakfulla polare med mat som jag skulle handla  med mig på vägen ner till dem.
Självfallet låg korten i en annan väska och jag fick skämmas som en hund då jag uppehöll hela kön med en lösning på problemet! Detta är inte första gången jag gör så!

Hela gänget har varit ute och ätit på restuarang och flertalet gånger har någon fått lägga ut pengar åt mig då jag inte fått med mig korten! Tssss....



Så är jag...klantig, glömsk, disträ, flummig!
Men jag gottgör det med andra talanger....fast just nu kommer jag inte på något!
=)



Kommentarer
Postat av: Josefine

hihi jag kommer oxå ihåg pannkakorna. eller bristen på dem! puss

2009-06-17 @ 18:39:33
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hej hopp!

Hörrö du är vi släkt eller?! det skulle lätt ha kunnat vara jag som skrev det ovanstående! hahahahaha! Härligt att det finns fler än jag!

Kram

2009-06-17 @ 20:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0